Marketing în Direct

Săptămâna aceasta am fost la conferința Marketing în Direct (MID). Printre invitații evenimentului s-au numărat Dan Chișu, Lorand Soares Szasz, Chris Arnold sau Călin Biriș.

Tema evenimentului a fost Guerilla Marketing și s-a discutat foarte mult despre cum poți să îți crești business-ul, fără prea mulți bani, prin campanii de efect. Câteva dintre lucrurile pe care le-am reținut:

– un citat foarte interesant din prezentarea lui Chris Arnold: „Minds are like parachutes. They perform better when are open”

– Dan Chișu a vorbit despre product placement și cum te poate ajuta în marketing. Aici poți găsi și o scurtă istorie a product placement-ului. Printre multe altele, acesta ne-a spus că genericul pentru filmul Skyfall a costat cât bugetul tuturor filmelor făcute în România în ultimii 10 ani. Cam atât de mult se investește în cinematografia românească, atât de apreciată în străinătate….

– un concept de business foarte interesant prezentat de Lorand Soares se referă la șasiul unei mașini. A arătat ca exemplu un Beetle și un Porsche care sunt construite pe exact același șasiu, diferența de preț o știți cu toții :). Asemenea unei mașini și afacerile au aceeași structură, diferența o face modul în care construiești mai departe.

– nu există tactică de marketing care să nu mai funcționeze, dacă ceva nu mai merge, înseamnă că nu o faci tu cum trebuie

– titlul reprezintă 80% din valoarea unui text (fie că este articol, newsletter sau scrisoare)

Eusediu Mărgășoiu, primul român şi unul dintre cei 14 traineri certificaţi Blue Ocean Strategy la nivel mondial, a discutat despre această strategie revoluționară care te ajută să îți creezi propria piață în loc să concurezi alături de alții și să te diferențiezi în mod clar de competiție. Mai multe poți afla direct de pe http://www.blueoceanstrategy.com/

– Călin Biriș a oferit câteva idei de guerilla marketing prin care să faci parteneriate B2B fără costuri (sistem barter): banner sau link exchange, newslettere (80% informații utile publicului țintă, doar 20% promovare), recomandări pe social media, concursuri, proiecte comune, guest post-uri pe blogul companiei, oferte speciale, marketing afiliat sau networking

Concluzia ar fi că sunt nenumărate metode de a crește vânzările și de a deveni cunoscut fără o investiție mare sau chiar cu buget 0, important este să fii autentic, să te diferențiezi de concurență și să creezi relații legate și sincere cu clienții, partenerii și colaboratorii tăi.

Câteva surse din care să citiți mai multe din cele de mai sus și despre marketing în general:

1. Blog Lorand Soares

2. Market Minds

3. Marketing 2.0

4. Blog Marius Sescu

5. Blog Călin Biriș

6. Blog Ana Matei

7. Guerilla Marketing (Jay Conrad Levinson)

Dacă știi și alte surse, te rog sa le lași printr-un comentariu mai jos.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: